سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نصب سپتیک

 

سپتیک تانک سه مرحله ای را در کجا نصب کنیم؟ اجرای اصل بهره برداری و نصب سپتیک تانک توپاز ویژگی های عملکرد سپتیک تانک

تا همین اواخر، تصفیه بیولوژیکی فاضلاب یک رویا بود. برای بسیاری از مردم، زندگی در خارج از شهر یک مشکل بود زیرا مجبور بودند یک سپتیک تانک خانگی بسازند. با این حال، امروز وضعیت به طور قابل توجهی تغییر کرده است. به لطف سیستم تصفیه توپاز، مشکل تجهیز سپتیک تانک به طور موثر حل شد. فرآیند تمیز کردن با این روش به لطف میکروارگانیسم ها انجام می شود. علاوه بر این، هر مرحله تمیز کردن بدون آلودگی احتمالی از طبیعت انجام می شود. سیستم توپاز سپتیک تانک سازگار با محیط زیست است و بالاتر از همه، تمام استانداردهای تعیین شده برای تصفیه فاضلاب را برآورده می کند. قبل از بررسی نصب سپتیک تانک ، ویژگی های اصلی و اصل عملکرد آن را بررسی می کنیم.

مهمترین ویژگی های منحصر به فرد این واحد عبارتند از:

راندمان تصفیه کنندگی بالا.

مصرف انرژی اقتصادی

فشرده سازی.

بدون صدا در حین کار

برای فشردن.

سپتیک تانک سه مرحله ای( سپتیک تانک توپاس ) در حین کار نیاز به مراقبت خاصی ندارد. به طور جداگانه، لازم به ذکر است که چنین تانک های سپتیک را می توان به صورت جداگانه برای نیازهای یک خانواده خاص انتخاب کرد. به عنوان مثال، مدل مخزن سپتیک Topas-8   قادر به خدمت رسانی به یک خانواده هشت نفره و Topas-5 - پنج نفر است. در طول عملیات آن، تعدادی از اقدامات ممنوع است. فعلاً اجازه دهید فقط به چند جنبه که اکیداً ممنوع هستند نگاهی بیندازیم:

سبزیجات خراب شده را آبکش کنید.

حذف شن و ماسه و سایر مصالح ساختمانی.

فیلترهای سیگار، فیلم، لاستیک و سایر مواد غیر قابل تجزیه زیستی را در درو از سپتیک قرار دهید.

آبی را که با یک عامل اکسید کننده تصفیه شده است دور بریزید.

مایع را با مقدار زیادی سفید کننده بریزید.

دفع داروهای مبتنی بر دارو.

تخلیه مواد مصرفی خودرو به سیستم فاضلاب.

در عین حال، هنگام کار با سپتیک تانک توپاز مجاز است:

دستمال توالت را دور بریزید.

آب حاوی پودر را تخلیه کنید.

نشتی را از حمام، آشپزخانه و دوش کنترل کنید.

اصل کار و ساختار سپتیک سه مرحله ای :

تفاوت اصلی سپتیک تانک سه مرحله ای این است که کل ساختار در یک بدنه جمع و جور مونتاژ شده است. به همین دلیل نصب سپتیک تانک سه مرحله ای آسان است و به لطف فعالیت حیاتی باکتری ها تمیز می شود. آنها مستقیماً از مواد آلی تغذیه می کنند که آنها را به عناصر ایمن تجزیه می کند. باکتری ها نیازی به پر شدن ندارند، زیرا تکثیر می شوند و از اکسیژن و آب زائد تغذیه می کنند. با نگاه کردن به وسط می توانید ببینید که جعبه به چهار قسمت تقسیم شده است. هر بخش نقش خود را ایفا می کند. در یک قیف پلاستیکی جداگانه، دو کمپرسور برای نگه داشتن باکتری ها در کار تعبیه شده است که فرآیند تجزیه را تسریع می کند و آب را با اکسیژن اشباع می کند. حال بیایید عملکرد هر پارتیشن را جداگانه بررسی کنیم.

محفظه اول

تمام فاضلاب از طریق سیستم فاضلاب به اینجا می آید. یک کلید شناور برای یک سطح مشخص وجود دارد. که وقتی بارگذاری می شود به اولین کمپرسور سیگنال می دهد. به لطف اتوماسیون، زهکش ها شروع به جریان به داخل محفظه دوم می کنند. تمام ذرات بزرگ ابتدا در پایین قرار می گیرند و در ورودی دوم یک فیلتر ضخیم وجود دارد که موها را نیز جذب می کند.

محفظه دوم (آئروتانک)

تعداد کمی از نشت ها فیلتر می شوند. کل توده فاضلاب توسط باکتری های مورد حمله قرار می گیرد که ذرات بزرگ را تجزیه می کنند و آب با مواد آلی تصفیه می شود. برای تسریع این فرآیند، کمپرسور اکسیژن محفظه دوم را تامین می کند. این امر جریان فاضلاب را افزایش می دهد و آن را با لجن فعال مخلوط می کند. لجن نقش اساسی در این فرآیند دارد. به عنوان یک فیلتر عمل می کند و اجسام خارجی و ذرات جامدی را که ممکن است وارد سپتیک تانک شده باشند، متصل می کند.

محفظه سوم

تمام مایع تحریک شده توسط باکتری و اکسیژن وارد قسمت سوم می شود. به عنوان یک مخزن رسوب ثانویه عمل می کند. اتاق سوم مجهز به یک هرم است. در محفظه سوم، مایع خنک شده و به آب و لجن جدا می شود. با اتصال قطعات، لجن قدیمی در پایین قرار می گیرد و لجن سبک تر و خنک تر برای تمیز کردن بیشتر به محفظه اول بازگردانده می شود.

محفظه  چهارم

بخش چهارم برای تصفیه آب است. تمام آب تصفیه شده از بالای هرم آرامش بخش سوم به چهارمین تقسیم می شود که آخرین آن نیز می باشد. یک سوراخ در ارتفاع مشخصی وجود دارد. از طریق آن آب به طور کامل از سپتیک تانک خارج می شود. اگر ورودی اتاق اول ضعیف باشد، تمیز کردن کامل تری در داخل سپتیک تانک انجام می شود. می توان گفت که این مرحله دوم تصفیه است. با استفاده از کمپرسور، بالابر هوا و حوض هوادهی، فاضلاب از یک اتاق به اتاق دیگر گردش می کند.

اصل عملکرد مخزن سپتیک سه مرحله ای اجازه استراحت طولانی بدون نشت مایع را نمی دهد. برای اینکه باکتری های بی هوازی را از بین نبرند، باید همیشه تغذیه کنند، در غیر این صورت مرگ  و نابودی میکروارکانیسم ها و باکتری های مفید برای سپتیک اجتناب ناپذیر است. بنابراین استفاده از چنین سیستمی در مواردی که افراد در خانه زندگی می کنند مقرون به صرفه است. تمام سال یا چند روز در هفته زندگی کنید.

 

نصب سپتیک تانک سه مرحله ای :

در مورد نصب سپتیک تانک، تمام کارها را می توان به چند مرحله تقسیم کرد. هر یک از آنها باید به شدت طبق دستورالعمل دنبال شود. در برخی موارد، بسته به مدل خاص سپتیک تانک سه مرحله ای، روش نصب ممکن است متفاوت باشد، اما قابل توجه نباشد. اکنون توجه شما را به نصب بعدی سپتیک تانک سه مرحله ای  با دستان خود جلب می کنیم.

اولین قدم تصمیم گیری در مورد محل نصب است. طبق دستورالعمل می توان سپتیک تانک را در فاصله پنج متری ساختمان نصب کرد. اندازه گودال به طور مستقیم به اندازه مخزن سپتیک بستگی دارد. به عنوان مثال، سپتیک تانک  5 مترمکعبی دارای ابعاد100* 1200*1400 میلی متر است. بنابراین، برای  نصب سپتیک تانک با این ابعاد به حفر گودال فونداسیون به ابعاد 1800 × 1800 × 2400 میلی متر نیاز داریم. در گودال باید قالب درست کنید. پس از آن، یک پد ماسه ای 150 میلی متری در پایین ساخته می شود. بنابراین، برای سهولت استفاده، سپتیک تانک 150 میلی متر از سطح زمین بالا می رود. اگر این کار انجام نشود، پس از ذوب شدن برف، ایستگاه تهویه در بهار به طور کامل زیر آب می رود. کمپرسورها و سایر سیستم ها به دلیل نفوذ آب از کار می افتند.

توجه داشته باشید! هنگام انتخاب مدل مناسب، ظاهر آب های زیرزمینی را در نظر بگیرید. اگر خیلی نزدیک هستند، یک مخزن سپتیک با علامت "PR" انتخاب کنید. چنین سیستم هایی تخلیه اجباری نشت های تصفیه شده را تضمین می کنند.

مزیت اصلی سپتیک تانک سه مرحله ای 5 یا 8 عدم نیاز به استفاده از تجهیزات خاص در هنگام نصب آنهاست. این ایستگاه با استفاده از کابل هایی که از سوراخ های هاردنرها عبور می کند در فضا قرار می گیرد. هنگام نصب سپتیک تانک ،  مهندسی شبکه  مرحله اول سیستم فاضلاب است. برای این منظور از لوله های 110 میلی متر E HDPE استفاده می شود. بسته به سطح، عمق برش می تواند از 70 تا 80 سانتی متر متغیر باشد. از نظر شیب، برای لوله های Ø 110 - 1-2 سانتی متر در هر متر، و برای لوله های Ø 50 میلی متر - 3 سانتی متر در هر متر در نظر بگیرید. در بیشتر موارد، عمق اتصال فاضلاب به فاصله بین ایستگاه و خانه بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر فاصله سپتیک تا خانه 10 متر باشد و لوله تا عمق 70 سانتی متری وارد شود، خروجی از خانه در عمق 50 سانتی متری زمین خواهد بود. علاوه بر این، نصب مهر و موم شده است. مطلوب است که یک سوراخ 105-108 میلی متر ایجاد کنید و خود آب بندی باید طبق دستورالعمل انجام شود. لوله انشعاب، که در سوراخ تمام شده وارد می شود، با استفاده از یک طناب پلی پروپیلن چسبانده می شود. این کار با کمک سشوارهای ساختمانی انجام می شود. هنگامی که اتصال سخت شد، یک لوله فاضلاب به لوله انشعاب متصل می شود. توجه داشته باشید! سپتیک تانک باید بلافاصله قبل از بسته شدن تراز شود، زیرا انجام این کار بعد از آن غیرممکن خواهد بود. می توان گفت که نیمی از کار انجام شده است. فشار برای تغذیه و عادی سازی باقی می ماند. بنابراین برای تامین برق از کابل PVA با مقطع 3×1.5 استفاده می شود. کابل شامل یک لوله کاروگیت است که مستقیماً برای کارهای خاکی استفاده می شود. می توانید آن را در کنار لوله فاضلاب که آن هم از نوع لوله کاروگیت است در یک ترانشه قرار دهید. کابل از طریق یک سوراخ مخصوص به پایانه ها متصل می شود. و در خانه به داشبورد ماشین مخصوص 6-16 A متصل می شود. اکنون می توانید به مرحله آخر یعنی عادی سازی فشار بروید. اگرچه این آخرین مرحله است، اما مهمترین مرحله از مراحل نصب سپتیک سه مرحله ای است. در اینجا فرآیند یکسان سازی فشار هنگام غبارگیری ایستگاه انجام می شود. در همان زمان، مخزن با آب پر شده و به طور یکنواخت با خاک پوشانده می شود. این عمل تا زمانی که سپتیک تانک کاملاً در زمین غوطه ور شود تکرار می شود. می توان گفت که این مراحل اصلی نصب سپتیک تانک سه مرحله ای است. با پیشروی مرحله به مرحله، قادر خواهید بود همه کارها را خودتان انجام دهید که باعث صرفه جویی در بودجه خانواده شما می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با نصب سپتیک تانک به صفحه نصب سپتیک تانک گروه صنعتی پایپ گستر مراجعه نمایید.